Här är vinnarna i Gyllene Hjulet 2019

På torsdagskvällen den 11 april belönades de bästa insatserna i Sverige under 2018 inom sponsring, event och expo. Fler än 500 gäster samlades på branschgalan som gick under temat ”Förebilder”. 

Gyllene Hjulet lyfter fram Sveriges mest uppmärksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation utmynnar i en branschgala med över 500 gäster. Tävlingen arrangeras av branschorganisationen Sponsrings- och Eventsverige.

Galakvällen leddes av en av Sveriges skarpaste komiker tillika skådespelerskan och manusförfattaren Emma Molin. Kvällens tema var förebilder vilket gestaltades genom samtal från scenen med förebilder i branschen såsom Shanga Aziz från Looker Room Talk, Simon Strandvik från Greentime samt Emilie Stordalen arvtagerskan från Choice.

Även kvällens artister tolkade låtar från sina förebilder från scenen. Artisterna som gästade galan var skönsjungande Mariette, den unga Youtube-stjärnan Sofia Karlberg och en av Sveriges största soloartister Timo Räisänen. Kvällen utmynnade i en efterfest med DJ Ellie.

Läs mer om Gyllene Hjulet här: Gyllene Hjulet är branschtävlingen alla vill vinna

Vinnarna i Gyllene Hjulet 2019

ÅRETS BÄSTA SPONSRING
Berg flyttar ut! – Jung Relations, Svenska Spel och SvFF

ÅRETS RÄTTIGHET
Svenska Basketbollförbundet – Svenska Basketbollförbundet och Håkanson United

ÅRETS LOKALA RÄTTIGHET
Försäsongens Mästare – Storyplay och Svensk Elithandboll

ÅRETS EVENT B2B 
Nordic Contact Lens Forum (NCLF) – Nine Yards och Coopervision

ÅRETS EVENT B2C 
PDXCON – Onemotion IMC och Paradox interactive

ÅRETS INTERNA EVENT 
Into the wild – Occasion och Grant Thornton

ÅRETS LÅNGSIKTIGA 
Henke & Shoulders – Jung Relations och P&G

ÅRETS INTERNATIONELLA
COCA-COLA VM 2018 ”Get ready for World Cup 2018 Sweden” – Isobar, MKTG, Carat och UMG

ÅRETS HANTVERK 
Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibitions & Events och Svenska Fönster

ÅRETS EXPO
Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibitions & Events och Svenska Fönster

ÅRETS MEST INNOVATIVA KONCEPT 
PU:REST – en öl bryggd på återvunnet avloppsvatten – BCW

ÅRETS ENDORSEMENT 
Berg flyttar ut – Jung Relations, Svenska Spel och SvFF

ÅRETS STUDENTKATEGORI 
Ord sätter spår – Tove Alzén, Louise Berglund, Saga Bergman och Emma Robertsson från Åre Eventutbildning

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG
#Väntainte – Håkanson United, City Gross AB, More PR och Jontefonden

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING
The Janne Walk – Perfect Fools, Oddset och SvFF

Missa inte den nya boken med allt du behöver veta om sponsring!

Hur får vi fler sponsorer? Och hur kan vi utveckla befintliga samarbeten? Hållbar sponsring är en handbok som ger konkreta tips och råd i syfte att utveckla framgångsrika och långsiktiga sponsorskap. Boken är skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson och utgår från idrotten. Den vänder sig främst till föreningar, förbund, evenemang och andra typer av rättigheter.

Boken består av drygt 380 sidor, fördelade på 16 kapitel. Den finns att köpa via vår webbshop, samt hos Adlibris och Bokus.

Du hittar läsguide och provläsning härOm boken

[button url=”https://www.hallbarsponsring.se/bestall/” target=”_blank|_self” style=”xsmall|small|normal”]Beställ boken här[/button]