Efter ett framgångsrikt partnerskap under 2019 med Fnatic tar nu Jack Link’s sin sponsring av e-sport till en ny nivå.
E-sport är inte längre frågan om en nischmarknad, utan en bredare företeelse som konkurrerar om uppmärksamhet med andra sporter och stora ligor.
Nu tar Jack Link’s, marknadsledare inom proteinsnacks och världens största tillverkare av köttsnacks, ett ordentligt grepp om e-sporten.
Satsningen, som uppges vara på ”ett sjusiffrigt miljonbelopp i brittiska pund”, görs för att nå e-sportfans världen över.
Företaget tecknar nu flera partnerskap som kommer säkra Jack Link’s närvaro inom e-sport i Sverige och andra länder. I den första aktiviteten kommer Jack Link’s och Fnatic att komma i kontakt med fans och tävlande, då Jack Link’s jerky-varumärke etableras som det självklara proteinvalet för spelare att hämta kraft från.
– Vi vet att de som konsumerar våra produkter brinner för vad de gör. Tävlande inom e-sport utgör inget undantag, säger Jan Pieter Schretlen, vd Jack Link’s EMEA.
Han fortsätter:
– Att tävla online går snabbt och man måste vara på topp för att prestera och vinna både som nybörjare och på elitnivå. Jack Link’s kan hjälpa spelare att nå sin fulla potential med högkvalitativt och proteinrikt matintag som behövs för att orka prestera under långa hårda spelpass.
Ska sponsra turneringar inom e-sport
Senare under året kommer Jack Link’s också att sponsra de största e-sport turneringarna i Europa för att öka varumärkets räckvidd och hamna i blickfånget i syfte att bygga relationer med fans i olika länder.
– Vi vill vara en riktig partner, stödja spelarna på alla plan och bygga relationer både i riktiga tävlingar och på amatörnivå, säger Jan Pieter Schretlen.
– Vi är övertygade om att e-sporten ännu inte har nått sin fulla potential och det här är bara början på vad som kommer från Jack Link’s.
Partnerskap inom e-sport skapar enligt Jack Link’s konkreta affärsresultat. Företaget ser effekter inom detaljhandeln och sponsorskapen bygger ett starkt budskap till en grupp användare som man menar har glädje av varumärkets produkter.
Fnatic ser stora möjligheter
I sitt första samarbete med en snacksproducent, representerar partnerskapet mellan Jack Link’s och Fnatic ett fortsatt engagemang för att maximera och förbättra e-sportens prestanda och stödja spelare att uppnå sina personliga mål.
– På Fnatic har vi som filosofi att säkerställa att spelarna alltid är på topp, säger Neil Walker, partnerskapschef på Fnatic.
Han utvecklar:
– Jack Link’s Beef Jerky innehåller 100 procent nötkött med mycket protein och mindre än 80 kalorier per portion. Samarbetet frigör spelares fulla potential genom att de får tillgång till kvalitativ, proteinrik energi som behövs under intensivt spel för att prestera maximalt.
Samarbetet innehåller allt från utveckling av sponsrat innehåll i spel online och fysiska verktyg samt proffsens berättelser, kommer alla aspekter av detta partnerskap att vara fokuserade kring att göra det möjligt för spelare att nå sina mål.