Nordea går in som ny titelsponsor till Swedish Open. 2020 byter den populära dam- och herrtennisturneringen därmed namn till Nordea Open.
Swedish Open i Båstad är ett av Sveriges äldsta och mest välbesökta idrottsevenemang, och därtill en central mötesplats för näringslivet kring viktiga frågor.
Sedan starten 1947 har tävlingen vuxit och blivit en av de starkaste och mest populära grustävlingarna på touren.
– Vi är mycket glada över att gå in som ny titelsponsor till Swedish Open 2020. Turneringen är en viktig mötesplats för att träffa såväl befintliga som nya kunder då många företagsledare och entreprenörer befinner sig i Båstad under dessa veckor, säger Martin Persson, filialchef Nordea Sverige.
Seminarier blir ett fokus i aktiveringen av Nordea Open
Turneringen fungerar som plattform för svenska spelare som får möjlighet att mäta sig med internationellt motstånd på hemmaplan.
– Vi är särskilt stolta över att vara med och lyfta satsningen på damtennisen. Det ligger i linje med vårt arbete inom mångfald och inkludering. På plats i Båstad kommer vi arrangera seminarier på det ämnet och även teman som entreprenörskap och fastighetsmarknaden, berättar Ninni Franceschi, chef Private Banking Sverige på Nordea.
Omkring 65 000 åskådare väntas följa turneringen.
– Vår ambition har varit att skapa ett tvåveckorsevenemang med tennis på högsta nivå för både damer och herrar. Vi är mycket glada för att nu ha Nordea med som partner i denna fortsatta utveckling. Nordea har lång erfarenhet och är mycket duktiga på att aktivera sig gentemot både publik och kunder, säger Christer Hult, Tournament Director.
Swedish Open är ett tvåveckorsevenemang och omfattar såväl herr som damsingel och dubbel. 2020 börjar tennistävlingarna med WTA-tävlingen (damer) vecka 28, följt av ATP-tävlingen (herrar) vecka 29.
Läs också:
- Därför väljer företag att bli namn- eller titelsponsor
- Vad kännetecknar en framgångsrik idrottssponsor?
- Hur får vi fler sponsorer?
Föreläsare och kompetenspartner med uppdrag mot idrotten.